klik here! nuff

Sunday, January 15, 2012

RENUNGAN DAN SENDAAN (?????)

Hawa diciptakan dari rusuk
Adam, bukan dari kepala
untuk dijunjung, bukan dari
kaki untuk dijadikan alas,
melainkan dari sisinya untuk
dijadikan teman hidup, dekat
dihati untuk dicintai...


"Lemparkan seorang yang
bahagia dalam bercinta
kedalam laut, pasti ia akan
membawa seekor ikan.
Lemparkan pula seorang
yang gagal dalam bercinta ke
dalam gudang roti, pasti ia
akan mati kelaparan."

- ORANG yang paling CEPAT
dalam MINTA MAAF adalah
ORANG YANG PALING BERANI.
- ORANG yang CEPAT
MEMAAFKAN adalah ORANG
YANG PALING KUAT.
- ORANG yang CEPAT
MELUPAKAN KESALAHAN orang
lain adalah ORANG YANG
PALING BAHAGIA.
- ORANG YANG SUKA
BERDENDAM adalah orang
yang PALING LEMAH.


Beza Gf dengan BFF

Nilai bezanya antara kawan sejati dan buah hati.
Tentang Buah Hati:
BF : Sayang , moto i rosak kt tepi jalan ni.
GF : Yeke? Then how ? U jage diri elok2 k, ade pape kol tau.

Tentang Sahabat:
BF : Bro, moto aku wat hal plak dah.
BFF : Asal bro? Ko katne? Aku gi sane skrang.

Thats it. So, sebaik manapun buah hati korang, tak guna korang sisihkan sahabat korang.. :)

LELAKI:Doktor...saya tertelan
duit syiling.
DOKTOR:APAA..!!!!?BILA!?
LELAKI:beberapa bulan lepas.
DOKTOR:HAHH.!!!kenapa
sekarang baru datang?!!!
LELAKI:saya amat perlukan
duit syiling tu sekarang...


Kalau Awek Seksi Lalu, Lelaki
Akan Bunyi "Peeeiiiwwiiiittt2..
Nak Ngorat Buleh!~
TAPI,
~Kalau Awek Muslimah Lalu,
Lelaki Akan Cakap Macam Ni,
"Assalamualaikum, tak jawab
dosse.."
alahai dunia sekarang
kn....
(??????)

kat shopping complex
laki: mana pulak isteri aku ni?
hilang la pulak!
tiba2 dia ternampak seorang
pompuan yang sedang
berjalan di depannya...
laki: err sedari ,isteri saya da
hilang...boleh tak kita berbual
sekejap...???
pompuan: kenapa pulak??
laki: sebab setiap kali saya
bercakap dengan pompuan
cantik,isteri saya mesti
muncul...


Boy : Kenapa you pakai seksi
sangat ?
Girl : Biar lah . Kubur masing
masing kan .
Boy : Memang lah . Tapi mana
lah tahu kalau kubur you kat
sebelah i . I nak tidur pun
susah . Sebab you bising kena
seksa , tepekik sana sini .
Girl : $%*&!


Friday, January 13, 2012

APA KATA KORANG?? ^^v

Salam....lupa hamba nak update blog nih...lama dah kot...hehehhe....BTW, all readers i'm now selamat dah jadi siswa di Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS)....dah nak abis 1 sem pon...hhahahah.... im fine art student....rasa xcted n happy sgt sebab dapat lnjutkan pelajaran dalam bidang yang aku minat...hehehhe....im njoy with all this....nak nak dapat kgkawan yg best2 plak kat cni...heheheh.....tu ja kot yang hamba nak coretkan....buat kali nih...INSYAALLAH pasni hamba akan rajin2 update...hehhe...so, make sure always follow k.... ^^v (kat bawah ni adalah my final project for first sem.... =).... penat kot wat tuh.... AMACAM??heheheh)


Saturday, July 30, 2011

rindu kalian....

lama sudah tidak ku coretkan sebarang madah dalam blog ini....rindu pulak rasanya...hmmphhh...bercakap perihal kehidupan, aku memang rindu sesangat dengan sumer kengkawanku....rindu telatah kalian, gelak tawa, dan gurau senda...kini, kita semua terpaksa berjauhan melalui kehidupan yang lebih mencabar di luar sana....aku berharap agar kalian, tidak lupakan persahabatan dan keakraban kita....sampai bila-bila...hingga hujung nyawa...baru-baru ni, SMK AGAMA SRI AMAN SARATOK (www.preuasas.blogspot.com) mengadakan jamuan kesyukuran bagi meraikan kejayaan 10 orang pelajar tingkatan 6 nya mendapat tawaran melanjutkan oelajaran di IPTA...salah seorangnya adalah aku...syukurku panjatkan ke atas illahi, dengan rezki yang engkau kurniakan, dapatlah aku melanjutkan pelajaran ke IPTA dan bersua dengan sahabat-sahabatku dalam majlis tersebut...emm...memang tidak dinafikan, kami rindu antara satu sama lain...banyak kenangan yang kami canangkan terlontar keluar dari tutur kami pada hari itu....kenangan yang tak akan kami lupakan...sesungguhnya, AKU RINDU SETENGAH MATI (http://www.4shared.com/get/SWd0n-KG/dmasiv-rindu_setengah_mati.html) pada kalian semua...disini, ku titipkan beberapa gambar sebagai tatapan, kenangan buat mata yang memandang. wassalam... 














Monday, May 2, 2011

pernah dulu.....

hidup tak semestinya indah....
bila mekar ketawa
bisa hilang sekelip mata
bila ruang,tika dan masa menjadi perantara
hidup mula mengucup...berduka...
masih terbayang dan terngiang di alur pancaindera...
kata yang amat bermakna...
"JIKAKAU RINDU, PEJAMKAN MATAMU, AKU PASTI DI SISIMU"
jauh ku lontarkan pandanganku...
ke vista kata yang indah itu...
alangkah indahnya...

Kau Ilham Ku

Artist: Man Bai
Beribu bintang dilangit
Kini menghilang
Meraba aku dalam kelam
Rembulan mengambang
Kini makin suram
Pudar ilhamku tanpa arah

Sedetik wajahmu muncul
Dalam diam
Ada kerdipan ada sinar
Itukah bintang atau rembulan
Terima kasih kuucapkan

Izinkan kumencuri bayangan wajahmu
Izinkan ku mencuri khayalan denganmu
Maafkanlah oh...
Andai lagu ini
Mengganggu ruangan hidupmu
Kau senyumlah oh...
Sekadar memori
Kita di arena ini
Kau ilhamku
Kau ilhamku...

hari ini...aku mengimbau kembali
saat gembira kita...tika indah kita...
ku ingat lagi...pernah suatu masa
bila menitipnya butir renyai...
dari bunga angkasa
dibawah hujan
berlari
ketawa
riang ria
seperti dunia milik kita..

Lirik Pesona Bintang Utara - 6ixth Sense @ Lirikami 

Bisunya kerlipan bintang di utara
Suatu masa yang hilang
Dalam kerinduan tika malam terdiam
Menanti saat perpisahan cinta yang tinggal

Gelora nyanyian rindu menambahkan
Apakah perlu ada cinta dijiwa ku
Setenang rembulan
Atau harus ku memulangkan kemarau yang panjang

Chorus:
Biarpun kicau burung dan denting guruh
Tak mungkin merubah sisa cintaku
Engkau dan malam
Ku serahkan bayang wajahmu
Moga terlebur segala dosa dari kekhilafanku  

memang indah momento saat itu
namun mirip segumpal dendalion
jarang bersua...tibanya...sekelip mata...
tika itu bukan lagi renyai dari angkasa...
tapi dari mata yang berduka..
datang dan pergi...

Lirik Lagu Pergi - Aizat (OST Talentime)

Sayu terpisah
hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
berhembus angin rindu
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu
hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari
kau pergi.. pergi..
sepi tanpa kata
terdiam dan kaku tak daya kau kulupa
apa pun kata mereka
biarkan kenangan berbunga di ranting usia


sampai bila???sampai bila harus kita diduga...
langit hari ini
umpama penglipur lara

menjadi penyampai duka
ia menceritakan kembali tentang kisah kita
membawa semula suasana saat itu
bilakah lagi bisa diulang saat itu???
bila???
"BIARLAH KETAWA MEKAR BILA TIBA MASANYA,
DAN BIARLAH DUKA MENJALAR SAMPAI BILA-BILA"

kini ku sedari...

KENYATAAN TAK SEINDAH IMPIAN









Sunday, May 1, 2011

ari bermakna bagiQue...

salam....lamak dah ku xcoretkan apa2 kat blog ku tuk...kbetulan hari tuk aku da kelapangan ckit...nak kongsikan dengan ktkorg suma...hari gembira yang aku lalui baru2 tuk tek...tanggal 30 April 2011...hari yang banyak peristiwa...leh kira bermakna la...walaupun banyak events....hari ya aku test MedSI...punya la gabra...tengok soalan, gitu2 jak...tapi adventure gak la...ape tak nyer....300 soalan...jawab dalam 1 jam...amekkau...hahah....hope lulus la...tercapai gak cita2 nak masok U....AMIN...yang paling bez hari tue, dapat jumpe 2 org yang aku teringin sangat nak jumpe....sorg tuk, kte dah terpisah lame....memang nak sangat la nak jumpa....alhamdulillah, ada kesempatan....yang sorg pulak, baru first tym jumpa....secara depan la...kalu dulu, pandang2, jeling2 jer....hahahah....bezla hari tu....hope ada pluangnyer lagi...oke...semoga bersua kembali....wassalam..


lamak x jumpa...takut silaturrahim trputus and tidak dijaga...


malu2 erk...hahaha....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lain yang menarik :